"Du kommer inte gilla det jag säger. Jag kan inte sådant"

Man brukar säga att det är det där lilla extra i vardagen. Ja, vad då? Det är det lilla extra i vardagen som gör allt till skit. Egentligen behöver jag inte tala om detta för dig. Men jag gör det ändå! Det är det där lilla extra, kom ihåg det. Det är alltid lika störigt när personen framför dig i kön på McD beställer en stor fet plusmeny och vill ha en Cola light till, enbart för att man inte blir tjock av light läsk. Eller enbart vad? ÄR DU DUM I HUVUDET! Hur kan en light-läsk möjligen göra det bättre när du har en klibbig hamburgermeny på 18 000 kalorier framför dig? Har du tur kanske lite socker kan ge dig diabetes så du slipper dö av fetma. Shiiiish... Det är alltid lika störigt när man, på morgonen, vaknar och bestämmer sig för att ta en titt på klockan och inser att det bara är en minut kvar till klockan ska ringa! Kom igen! Det är alltid lika störigt när du inser att mjölken du precis hällt i kaffet har samma konsistens som klumpig fil. Behöver jag påpeka att du tog det sista kaffet som var kvar? Det är alltid lika störigt när varenda trafikljus som lyckats korsa din väg tycks ha fastnat på rött. Det är alltid lika störigt när du inser att kylskåpet är tomt, du är vrålhungrig, det spöregnar ute och du har inget fordon som kan ta dig till affären. Det är alltid lika störigt när du kommer hem från den där promenaden till affären som du gjorde i regnet och kan dra slutsatsen att det inte finns något varmvatten i duschen. Det är alltid lika störigt när du står där i köket och inser att du har glömt att sätta igång ugnen för 15 minuter sedan...

 

Det är alltid lika störigt när alla är mirakulöst otrevliga precis på den dagen du råkar vara på väldigt dåligt humör och det enda du önskar är att bita huvudet av alla. Det är alltid lika störigt när batteriet på din Ipod tar slut efter att du har lyssnat i ungefär 30 sekunder av din 5 timmar långa tågresa. Det är alltid lika störigt när bussen kör förbi precis innan du ska gå över vägen för att ställa dig på hållplatsen. Det är alltid lika störigt att jag börjar varje mening med orden "Det är alltid lika störigt när...". Det är alltid lika härligt att få sådana här saker ur sig! Tack!

 

PS: Allvarligt talat, köp en riktigt läsk när du är på McDonalds. Du vill väl inte bli kallad för "dum hippie" bakom din rygg va?

/Rob


Kommentarer
Postat av: The Girl Of Your Dreams.

Håller med. jag vill bara tilläga några grejer.

Det är alltid lika störigt när någon fiser på bussen och man vill inte att någon ska tro att det är en själv.

det är alltid lika störigt när någon stoppat tillbaka ett tomt paket mjölk i kylen

det är alltid lika störigt när toalettpappret tagit slut.

det är alltid lika störigt att bli väckt.

det är alltid lika störigt när du pratat i telefon om något jättelänge och du inser att det har brutits för länge sen. jag inser att sakerna jag har skrivit kanske framstår mig som lite mobbad eller så. men det är jag inte. inte mycket. lite kanske.

2011-10-27 @ 12:58:38
Postat av: yes that's right

"...but wait! there's more"

2011-10-30 @ 22:13:40

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0