"Do you really wanna kill a suspect, David?"

Tänk dig. Du har klickat dig hela vägen hit till rOBSCENE och det enda som står skrivet är onödiga tankar som en gnällig Robin har skrivit. Exakt! Det är precis det du får. Därför vill jag påpeka att om du vill kritisera det jag skriver så har du kommit till fel ställe. Läs någon annans tråkiga skitblogg istället och se hur mycket bättre livet kan vara. Detta var inte ens det jag tänkte skriva om. Jag tänkte egenligen bara flika in en liten parantes angående Wordfeud... Hade wordfeud varit en människa och ringt till mig hade jag svarat i telefonen bara för att lägga på i örat på honom. Det är inte själva spelet i sig utan hur alla väljer att använda det.

 

Visserligen har jag aldrig förstått tjusningen med att ha en mobil som kan allt utom att fickparkera bilen åt mig. Men jag kan ändå tycka att folk är allt för upptagna med dessa eländiga verktyg. Jag vill verkligen inte att andra människor ska se mig på stan med en slokande ryggrad och armen böjd i 90 grader och tummen slirandes över en yta (som inte ens har knappar nu för tiden). Det jag försöker få sagt är att mobiler har fått för stor plats i gemene mans liv och Wordfeud gör inte situationen bättre. ALLA vill tydligen sitta och fingra på sina sketna telefoner för jämnan numera. Jag har inte konfronterat någon som spelar Wordfeud än (för det är inget samtalsämne jag prioriterar) men jag kan tänka mig att en ursäkt för att man spelar det skulle kunna låta "Det är kul och man får använda hjärnan"... Jepp, så höga förväntningar har jag på Wordfeudarna.

 

Det roliga med att kritisera folk på detta viset är att det finns ett svar som alltid dyker upp. Jag tror det är ett försök för den angripne att vända tillbaka kritiken på mig själv. Meningen i fråga brukar oftast låta såhär - "Du är bara avundsjuk för att inte du har Wordfeud" eller "Har du provat det någon gång? Inte? Då ska du väl inte säga något"... Därför vill jag krossa myten här och nu. NEJ jag är inte avundsjuk på dig som laddar ur batteri efter batteri på ett mobilspel. Och NEJ... jag har inte provat det. varför skulle det ha någon relevans? Då blir jag ju bara som er. Osocial och mentalt uttömd med tennisarmbåge och svedd tumme. Det vill jag inte bli. I detta fallet är det ju faktiskt bättre att kolla på en film eller något, för då har du något att prata om nästa gång du träffar en människa som inte har sin mobil limmad i handen. Varsågoda att hata mig.

 

/Rob


Kommentarer
Postat av: Emma

Gött! Det är riktigt illa när lärarna spelar wordfeud på sina lektioner..

2011-10-03 @ 23:00:42
Postat av: svedda tummen

UNDERBART JU!!!!!

jag ar givetvis skyldig, men ack sa sanna dina ord ar.....

2011-10-03 @ 23:54:56

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0