The Danger Zone

Jag stal en röd bil och tog småvägarna ner till stationen. Bakom en skylt står Pedro, en avdankad spanjor med en stor röd mustasch, och Rolf, en långhårig kåkfarare med bra högerkrok*. När jag anländer till stationen håller Pedro på att anfalla en busskur, men hejdar sig själv när han ser mig. "Varför har du en röd bil" frågar Rolf och tittar in i solen med vidöppna ögon. "Jag lånar den" svarar jag och kliver in och vrider om nyckeln. De lägger in sina väskor i bagaget och sätter sig senare i baksätet. Jag drar en lättnadens suck och inser vilken tur jag har som inte la bilens ägare i bagaget, väskorna tog en del plats trotts allt. Pedro påpekar att ett besök till stans sylta skulle sitta fint eftersom tågturen från Västsverige tömt magsäcken på honom. Rolf stirrar fortfarande in i solen med vidöppna ögon och instämmer med en nick och säger "Donkan it is".

 

Jag svänger av motorvägen och slirar in på parkeringen. Jag är först in men Pedro och Rolf är hack i häl. Pedro tittar upp på menyn en sekund och går sedan fram till kassören. "Två cheese... och en Tequila" säger han med sin blick fast spänd i kassörens ögon. Kassören får fram ett ostadigt och nervöst "okej, herrn" innan han kissar ner sig. "Fantastiskt" säger Rolf och tittar med vidöppna ögon in i taklampan. "Han måste ha saknat ljuset under sin senaste vistelse i finkan" tänker jag för mig själv och påpekar att det är hans tur att lägga in en beställning. "Jag tar samma som, Pedro" säger Rolf med blicken fast riktad på taklampans starka sken. Vi sätter oss ner, Pedro och Rolf äter upp sin mat och snart är vi påväg ut till bilen igen. Vi lämnar Donkan utan att ställa tillbaka brickorna. Badass.

 

På väg ner till havet där vi ska möta upp vår kontakt så spelar dom vår favoritlåt på radion; Kenny Loggins - Danger Zone. Vi parkerar lite avskilt för att slippa dra till oss uppmärksamhet och går ner till mötesplatsen. Vi sätter oss ner. Jag och Pedro blickar ut över havet och konstaterar dess magnifika kraft. Rolf stirrar fortfarande in i solen... Det är då jag förstår. Rolf och Pedro är mina banditer. Det är vi mot världen och vi tänker vinna. Sen dyker vår kontakt upp...

 

*Namnen och könen är utbytta

 

/Rob


Kommentarer

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0