Hatredcopter

Det är bokstavligt talat en omöjlighet att på ett eller annat sätt bli utsatt av melodifestivalens förpestade närvaro. Jag, som många andra, blir totalt vansinnig av bara tanken på skiten. Om inte folk pratar om det eller tidningarna skriver om det så hörs det på radion eller skedmatas in i vårt undermedvetna på annat sätt. I mina ögon är melodifestivalen ett utmärkt bevis på att den redan hjärntvättade mänskligheten bara blir dummare och blindare (...och dövare?) ju mer tiden går. Melodifestivalen är absolut inget värdigt sätt att förmedla musik till dess konsumenter. Det är på sin höjd ett dåligt genomsyrat skämt i ordets rätta bemärkelse. Jag är fortfarande stum över det faktum att programmet fortfarande lockar flera miljoner svenskar att parkera i soffan åtskilliga lördagar.

 

Jag vet att jag tjatar om de gångna tiderna allt för mycket men i detta sammanhanget finns det nog inte någon som inte håller med mig när jag säger; Det var bättre förr. Oavsett vad producenterna än lockar med så finns det ingenting som kan få mig att ändra min uppfattning om melodifestivalen. Allt som berörs av dess hand förvandlas till skit (spillning, avföring, bajs... välj själv). Har du en annan åsikt så är det inte mitt problem att du är lättlurad. Jag hatar skiten och det gör mig arg...

 

/Rob


Kommentarer
Postat av: Antonia

Grejen är att melodifestivalen var en höjdpunkt när man var yngre, och av någon anledning vill man gärna att det ska vara så fortfarande,trots att man vet att den blev dålig redan för flera år sedan. Tyvärr:(

(och musiken är ju något man i vanliga fall aldrig skulle lyssna på ändå...)

2011-02-14 @ 18:39:48
URL: http://antoniajanine.blogg.se/

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0