Slim down and get a job, will you?

Ni vet hur det är. Man surfar runt på Ikeas hemsida för att försöka hitta någon skitmöbel som kan förenkla ditt redan enkla liv. Men när en hemsida saknar den information man är ute efter så finns det två möjligheter; Du skiter i det och lever ditt liv, fast inte lika lätt som du hade hoppats. Eller kan du ta tag i problemet och kontakta support! Vilket var precis det jag gjorde. Jag är på jakt efter CD-förvaring.

 

Robin till Ikea Support:

 

Hejsan!

Jag har lite frågor kring några utav era hurtsar. Jag hade varit väldigt tacksam om jag hade kunnat få lådornas innermått på följande produkter:
Alex, hurts på hjul

Alex, 9 lådor
Vika Alex
Micke

Tack på förhand!
mvh/Robin

 

Ikea Support till Robin:

 

Hej Robin!

Tack för ditt mail. De specifika måtten har vi inte tillgängligt utan får hänvisa dig till att mäta detta när du besöker varuhuset.


Med Vänliga Hälsningar,

IKEA Kundservice
Annika

 

Robin till Ikea Support:


Hej igen
Jag vill inte verka otrevlig, men är inte vitsen med support att man ska få hjälp? Du förstår, jag kommer inte köra land och rike för att mäta ett par lådor när ni kan gå ner ett par trappsteg och bespara mig besväret och kostnaden. Ni behöver inte hjälpa mig, men då kommer jag antagligen inte köra till ert varuhus och köpa någon hurts heller. Vilket är synd eftersom jag troligtvis hade handlat andra saker när jag väl kört hela vägen till Ikea. Men men, jag ber om ursäkt för besväret och tackar för... hjälpen...


Jag önskar dig en bra dag, Annika
mvh, Robin

 

Annika blev sur och vägrade svara och tre veckor senare skickar jag följande:

 


Hej... Igen


Jag svarade på detta mailet för några veckor sedan (jag syftar på tidigare mail) och fick tillbaka ert "Tack för ditt mail! Vi kommer se över ditt ärende och återkomma inom kort."- mail. Jag trodde ni tog det här med kundkontakt på allvar? Jag skrev till er den 20 september och idag är det den 12 oktober. Ni får en chans till...


mvh
/Rob

 

Ikea Support till Robin


Hej igen!


Varuhuset har tagit fram dessa mått och det är följande:

Alex hurts på hjul bredd:60 cm djup:41 cm höjd:5,5 cm
Alex 9 lådor bredd: 29 cm djup: 51 cm höjd på de små lådorna 6 cm och höjd på de stora 11 cm samma mått är det på vika alex.

Med Vänlig Hälsning
IKEA Kundservice
Emma

 

Robin till Ikea Support

 


Tack Emma! Tur det finns något seriöst folk på Support! Hälsa Annika det!

mvh
/Rob

 

-------------

Ja jag säger då det... Annika är lätt jobbig och tjock!

/Rob

 

 


Kommentarer
Postat av: Moster

Du är helt klart bäst Robin haha jag behövde denna läsning idag haha

2010-10-22 @ 09:29:46
Postat av: Gore

Jag har faktiskt egna sådana här "projekt" med olika företag. En gång var det våra bröllopsinviter där jag efter ett par om och men lyckades få tillbaka 300:- , pga sen leverans, en annan gång var det mias ring-gravering där juveleraren tabbade sig rätt rejält och jag fick tillbaka runt 1000 kr..



Just nu försöker jag få igenom ett annat projekt. Det är ganska jobbigt. Men jag är glad att det finns fler.. förutom jag, som har för mycket kontakt med ... kundtjänst.. ja.. ja..

2010-10-27 @ 00:25:45

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0