22:20

Jag kan bara relatera bandet Nazareth med sommaren. Delvis för att jag såg dom på SRF i somras men även för att dom spelades flitigt under pool-veckan hemma på Järavallen när jag, Filip och Victor passade huset. På ett vis är det väl bra, men på samma gång konstigt, att man bara kommer ihåg de positiva sakerna som hände. Det var verkligen kalasväder, 30 grader i poolen, Illerbaren var öppen och man fick träffa lite nytt folk. Det blev även sena kvällar med AVP och Grid på projektorn, sjuka mängder grillade revben och en och annan drink. Vi hade en skitgrym vecka! Jag har nog aldrig spelat så mycket luftgitarr på en och samma vecka som jag gjorde då, vilket självklart inte är något negativt.

 

Så varje gång jag hör Nazareth så ser jag solen, känner dess värme och blir påmind om sommarens bästa vecka. Vad jag däremot väljer att inte minnas är den tunga förkylningen och de orealistiska magsmärtorna jag fick dras med. Men det är det fina med minnen, man minns först och främst de bra bilderna. Nu är sommaren långt borta och det känns bra med en liten tillbakablick...

 

/Rob


Kommentarer
Postat av: Antonia

Det var en sjukt skön vecka i kollektivet!

2010-10-06 @ 09:10:08
URL: http://antoniajanine.blogg.se/
Postat av: Vicarious

Det var Scheisseroligt att du var nere så länge broder. Tänker också hela tiden tillbaka till den veckan när jag hör/spelar Nazareth! Fler sådana veckor - JA TACK!

2010-10-12 @ 21:50:38

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0