Bananas



Deep Purple - Bananas

Många skulle bara skaka på huvudet och säga att det var bättre förr... Självklart skulle alla äkta musikälskare också förstå att detta påstående är korrekt. Men i detta fallet har vi något så sällsynt som ett undantag! Jag vill, kommer och vågar påstå att Bananas är den starkaste skivan i Deep Purples katalog sedan Perfect Strangers (1984). För mig så betyder Bananas en hel del eftersom det var i samband med denna skivan jag köpte min första Deep Purple skiva. Under en resa till Öland med familjen på höstkanten 2003 lyckades jag och min far döda lite tid i (vad jag vet) Ölands enda skivaffär, där vi båda köpte en varsin Deep Purple skiva. Jag köpte 30:Very Best Of och farsan köpte Bananas. Igår var första gången på väldigt länge som jag för en gång skull lyssnade på skivan i sin helhet. Det kändes lite som att komma tillbaka till stugan på Öland för 6 år sedan. Jag vill även dra mig till minnes att låten Haunted även gick på radio då det begav sig. Egentligen finns det inte så mycket mer att säga än att Bananas måste höras av alla som påstå sig vara Purple fans. I vanliga fall skulle det väl vara på sin plats att tipsa om några låtar. Men i detta fallet vore det bara fel att försumma de övriga låtarna. Antagligen är jag bara löjligt nostalgisk just nu så... jag nämner två låtar i alla fall. Silver Tongue och Walk On. There you go!

/Rob

Kommentarer

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0