.45 and Six

Lön och semesterersättning på samma gång är aldrig fel. Igår var jag inne hos min mosters sambo i hans HIFI-butik och beställde en CD-Spelare som jag länge har haft i tankarna. Som tur var hade jag redan bestämt mig för att inte falla i köpträsket och väntade därför med att köpa högtalarna som jag har suktat efter några månader nu. Men den dagen kommer då de står här hemma och sprider glädje, och det blir väldigt snart. Hur som helst! CDn var de tvungna att beställa hem eftersom den hade tagit slut på lagret. Det betyder att jag måste vänta till slutet av nästa vecka innan den har skickats från Holland och hit. På ett sätt är det bra, för då kanske jag har hunnit "gömma" kablarna till TVn och ljudet och förhoppningsvis blivit klar med den nya TV-bänken innan den nya elektroniken gör större oreda.

Idag fick jag äntligen tummarna ur stjärten och tankade "dBpoweramp" som har den stora möjligheten att rippa ner skivor på formatet FLAC! För er som inte vet så är FLAC en förkortning på Free Lossless Audio Codec och innebär med andra ord att ljudet som man lägger ner från skiva till datorn inte komprimeras ett dugg! Alltså blir ljudet avsevärt mycket bättre än hopknycklade Mp3 filer. Nackdelen är att en vanligt FLAC-fil ligger på mellan 30mb - 50mb vilket blir problematiskt om man har ont om diskutrymme på datorn. Jag får nog ta och köpa mig ännu en extern hdd... och kanske en 120gb Ipod så det portabla ljudet blir bättre...

Som om inte det vore nog så kommer morgondagen inledas med frukost hos min moster, världens bästa sådan, och därefter bär det av ner till Skåne för en helg på Järavallen hos fam. Jieboldt! Förhoppningsvis kan jag bocka av tjänst och besök i skivaffären på min att göra lista. Men förstås så innebär helgen även en konsert med ett band från Sveriges hårdrocks elit, Mustasch! Det kommer bli så grymt! Imorgon är det fredag, oh yes!

/Rob

PS: Äntligen har jag rippat ner Peter Dolving Band! Hörde du det Victor? Hörde du det Carl-Filip? (OBS! Det är i FLAC)

Kommentarer
Postat av: Vicarious

Yes, det kommer bli en fantastisk helg!

Jaså, OW YEAH!

2010-01-28 @ 23:50:35
Postat av: Moster

Du värmer din mosters hjärta! Go är du!!

2010-01-31 @ 20:40:26
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

Holy Flac!

Gimme

2010-02-03 @ 13:04:52

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0