...::The Moving Curse::...

Lizbeth From Hannisfield a.k.a Svarta Pärlan, The Moving Curse

 

Efter två glädjefyllda och lycka år tillsammans skiljs vi nu åt. Du har varit en sann vän som alltid har ställt upp och burit med mig på dina resor. Genom landskap och årstider har vi färdats med glädje och haft en riktigt trevlig tid tillsammans. Det finns gånger du svikit mig men jag har alltid förlåtit dig och accepterat dig för dina krämpor. Jag vet att jag åtskilliga gånger har kallat dig för skitbil och/eller förbannade skrothög, ord som jag självklart menade. Men trotts det valde du att vända andra dörren till och rulla vidare som inget hade hänt. Vår hatkärlek till varandra var oslagbar! Det känns lite konstigt att du nu är borta ur mitt liv och förmodligen kommer det ta några minuter att acceptera. Även om det blir lika svårt som det var för mig så hoppas jag att din nya ägare och följeslagare kan ta sig igenom de svåra stunderna som du kommer utsätta honom för utan att han bankar skiten ur dig. Du må vara en gammal bil men när det väl gällde så fanns du parkerad inom räckhåll, nästan alltid, redo att varva ur alla fem växlar och det har jag verkligen uppskattat.

 

Du var min första bil. Du gav mig frihet och blev min fristad. Hade det inte varit för den förbannade fartkameran så hade jag sett när du slog över från 19 999 - 20 000 mil, men jag tycker det räknas ändå eftersom jag var närvarande. Tack vare dig har jag sett hur världen ser ut i 200km/h. Vi har haft 5000 grymma mil tillsammans!

Svarta Pärlan, The Moving Curse... Tack för alla minnen och allt skit vi har upplevt tillsammans! Du kommer alltid att vara min första bil...

 

/Rob

 

 


Kommentarer
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

We miss Black Curse.

2010-02-09 @ 21:52:57
Postat av: vicarious

snyft... det har varit en trevlig tid

2010-02-10 @ 00:53:38

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0