From Above! Records # 3

I flera veckors tid har jag och Finnen kännt ett otroligt sug efter att köpa skivor. Idag var vi uppe med tuppen och for iväg till Kristianstad för att stilla vårt begär i ett par skivaffärer. Första hållplats blev skivlagret (eftersom man sparar det bästa till sist) där Finnen fick fatt i Porcupine Tree - The Incident till föga 99:-, bra köp indeed. När vi smällt lite tid på skivlagret så var det dags för ett besök i vårt nya mekka, Kompakt Disk.

Av ren instinkt går jag till vinylbackarna först. Idag vill jag påstå att instinkterna lönade sig. Efter bara 3 sekunder kunde jag se framför mig Alice In Chains - Unplugged på röd dubbelvinyl. Va? Finns det album på vinyl!. Jag vänder mig om mot ägaren av skivbutiken och frågar -"Jag visste inte att denna fanns på vinyl?" och jag får som svar "Nej inte jag heller, jag har bara sett exemplar tidigare och den såldes på en auktions-site utan någon beskrivning och gick för ***kr. Jag kan inte svara på när och var denna är tryckt, men om man ska gå efter label etiketten på skivan så verkar det vara original". Vi diskuterade vidare och jag blev tipsad om ännu en svåråtkomlig vinyl utav bandet Death From Above 1979 som enbart är pressad i 500ex på rosa vinyl. Jag behövde inte fundera någon längre stund för att komma fram till att detta var ett erbjudande man bara får en gång i livet. Alltså! 6 Februari = En lyckad dag.



/Rob

Kommentarer

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0