Jag äter inte barnmat!

Det har varit mycket snack och en del anklagelser som har yrt i luften under den senaste tiden. Helt absurda påståenden som skulle tyda på att jag hade blivit smygbög och börjat lyssna på band som Sonic Syndicate. Påståenden som jag med solid grund har dementerat och kritiserat. Jag har sagt det innan, står fast vid mitt beslut och säger det igen. Jag har tillräckligt mycket vett och definitivt tillräckligt hög standard i mitt musiklyssnande för att med gott samvete kunna sila bort de innehållslösa och kryddlösa banden ur mitt intressearkiv. Anledningen till detta är att jag inte vill beblanda mig med den skitmusik som försöker nässla sig in överallt. Jag är en man med en viss standard och vilken skitmusik som helst funkar helt enkelt inte.

I veckan berättade en vän till mig en illustration och liknade melodifestivalen med barnmat. Jag ska citera honom bortsett från att jag byter ut melodifestivalen med "Sonic Syndicate". Citat: "Melodifestivalen (läs Sonic Syndicate, Dead By April och Takida) är musikens barnmat.. Den är lättsmält och kan tillfredsställa hungern för någon som inte är kräsen. (Musikvärldens bebisar) Men när man väl börjat äta blodiga oxfiléer med ugnsbakade potatisklyftor, sallad och rödvinssås, så vill man aldrig byta tillbaka.. Slutsats. Melodifestivalen är till för musikalt efterblivna människor." Jag backar upp detta påstående till hundra procent!

Dagen det bevisas att Sonic äger denna spelningen

kommer jag officiellt be om ursäkt och börja lyssna på dem.



Jag kan inte förklara för er som gillar denna musiken hur dålig den är. Det är något ni får ta reda på själva. Jag vill rikta mitt ord till er som var turnén där Sonic Syndicate, Gojira och In Flames spelade tillsammans för ett par år sedan. Jag har hört många prisa Sonic Syndicate för att ha gjort en skitbra spelning där. Visst, det kanske dom gjorde, men de individer som har sagt och tyckt det här har också påstått att Gojira var ett "skitband som var asdåliga". Det är ord jag inte kan köpa. Den kalkylen finns med lika mycket i mitt räkneverk som 1x90=79 gör. Med andra ord så finns den inte alls! Jag begriper inte hur en enda människa kan stå bakom ett uttalande som säger att Sonic skulle Äga Gojira!

För det första så har Gojira bara fyra medlemmar medan Sonic Faggot-cate har sex. Sex stycken bandmedlemmar som gör ett i hästväg sämre jobb än Gojira. Sex bandmedlemmar varav två är sångare, bara det säger en del. Sonic Syndicate får mig att skämmas över att vara ett svenskt metalhead, jag vill springa iväg och gömma mig. Jag tror att Sonic's ex sångare slutade för att han var medveten om vilken skitmusik han var delaktig i att skapa. Den nya sångaren däremot gestaltar musiken väldigt bra då han ser ut som ett vandrande ollon (allvarligt, googla så får ni se!).

Jag kommer ALDRIG lyssna på varken Sonic Syndicate, Dead By April eller Takida, men jag tänker inte hindra någon annan att göra det. Däremot tolererar jag inte att man smutskastar Gojira och samtidigt glorifierar Sonic...

So be it!
/Rob

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

ha-HA! väl talat.

2010-03-11 @ 09:12:12

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0