Metaltown 2010 Turned Out To Be A Big Question

Jag ska vara ärlig. För några veckor sedan väntade jag med iver för att se vilka band som skulle komma att besöka metaltown 2010. Och när dagen kom då det andra artistsläppet skulle äga rum så blev jag lite besviken. För tydligen så hade arrangörerna bokat In Flames och Dark Tranquillity, igen. Till er som inte har hängt med i svängarna: År 2008 då jag för första gången besökte Metaltown så var precis dessa två band där. Båda två var väldigt bra och fyllde sina funktion... Men när festivalens första headliner sedan länge har varit klar (Rammstein) så hoppas man på att något annat intressant storband ska komma. Men nej, då kommer förbannade In Flames igen... skitkul! Nu helt plötsligt är festivalens båda headliners klara...

Idag var det det tredje artistsläppet och lika ivrig som vanligt hoppades jag på att något band som Gojira eller Lamb Of God skulle komma med i årets lineup. Fast så blev det ju så klart inte. Idag kom droppen som fick min bägare att rinna över. Jag vet inte vilka hjärndöda mongolider det är som bokar banden men tydligen så har Metaltown 2010 siktat in sig på att kopiera 2008 års lineup rakt av. Jag blir så förbannad och irriterad, inte minst besviken! VARFÖR? Hur svårt kan det vara att boka band som t ex Mastodon, Gojira, Lamb Of God, The Sword, Rob Zombie, Khoma eller varför inte typ Wolfmother?

Om man nu ska envisas med att ligga på latsidan och klona 2008 års lineup så kan man åtminstone ta några utav de bättre banden? Vem tusan vill se BFMV eller Sonic Syndicate igen? Arrangörerna trampade på min ömma tå... jag är inte lika säker på att jag vill åka till Göteborg längre...

/Rob

Kommentarer

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0