There's Something About... It?

Jag har tänkt över sannolikheten och kommit fram till att den är skrämmande låg. Jag har aldrig hört någon prata om det heller. Detta är inte något som har pågått i min omgivning den senaste tiden utan detta är något som har funnits omkring mig länge och vad vet jag, Kanske är det likadant för någon annan där ute? För är det inte skrämmande hur vissa småsaker i livet oftast kan ha så otroligt bra tajming? Nästan som det brukar vara på film när en dörr öppnas precis innan personen (oftast huvudrollen) tänker öppna den. När handen närmar sig och när det enbart återstår en knapp centimeter kvar innan det är möjligt att greppa handtaget så klickar det till och dörren glider upp...

Jag har bevis på att liknande företeelser inte bara händer på film utan även i vår omgivning. På senare tid har dessa små, egentligen obetydliga sakerna, visat sig lite tydligare och oftare än vanligt. För att lätta på dimman lite så tänker jag illustrera olika händelser jag varit med om den senaste tiden.

I min lägenhet har jag ett portabelt element som förser min dragiga och bitvis kalla lägenhet med värme. Elementet består av metallhölje som med hjälp av två fötter står stabilt på mina krokiga golv. Med hjälp utav en sladd får elementet ström via vägguttaget som går in i en nätliknande och gles stålhärva som utstrålar värme, kort sagt samma princip som i en brödrost. värmen styrs utav tre knappar och ett reglage. För det mesta har jag alltid reglaget inställt på ca 25 grader och 750W, alltså minsta tänkbara effekt. Det betyder att det ska behöva stå rätt länge innan elementet stänger av sig själv för att den önskade rumstemperaturen ska vara nådd.

En dag för några veckor sedan passerade jag elementet som stog och pumpade ut värme. Eftersom det hade stått ganska länge satt jag mig ner på huk för att stänga av det med en enkel knapptryckning. När jag kände knappen med mitt finger så stängdes elementet av... Och nej, jag tryckte aldrig på knappen. Lägligt eller vad?

Likadant hände mig när jag efter en stund framför tvn bestämde mig för att gå tillbaka till datorn som jag tidigare hade lämnat på. Jag går in till rummet bredvid där datorn står och tittar efter "power"-knappen för att se om datorn har gått i väntläge. Jag följer den blå lysande knappen med blicken tills jag har satt mig bekvämt till rätta. Skönt! Den har inte gått i väntläge. I samma ögonblick som jag lägger handen på musen och börjar slira runt med handen går datorn i väntläge (dvs att den blå dioden börjar blinka istället för att lysa konstant). Vad är oddsen för det?

Ett annat välbevisat exempel är mina lurar till min mp3 spelare. Så gott som varje kväll när jag ska sova letar jag fram mp3 spelaren för lite insomningsmusik. Oftast ligger lurarna i en ända härva och mörkt som det oftast är så kan det vara svårt att reda ut detta nystan utav sladdar. När väl kablaget har trasslats ut så är det ju dags att leta fram lurarna och stoppa dessa i öronen. Eftersom jag har svart bälte i ljudbögeri så måste ju hörlur "R" in i höger öra medan hörlur "L" måste in i vänster, rätt ska vara rätt. Men alltid får jag lurarna i fel hand, alltså högerluren i vänsterhanden och vice versa. ALLTID! Av alla hundratals gånger som jag har letat fram lurarna för att lyssna så har jag bara tagit rätt lur två gånger. TVÅ gånger... kalla det vad du vill. Men konstigt är det.

Om ni inte kan känna igen er i detta så kanske ni vet hur det är att alltid vakna en minut innan klockan ska ringa? eller kanske du alltid kollar på klockan när den står på 22:22? Jag vet inte om detta betyder något eller om jag bara har blivit paranoid. Kanske har det alltid varit såhär? Oavsett vad så fortsätter det hända om och om och om och om och om igen... Håll ögonen öppna, det kanske händer dig redan ikväll...

/Rob

Kommentarer
Postat av: i D A

sv/ Tackar så mycket! :D

Min menylist är en kombination av typ fem till tio olika koder, men kort sagt så är det en ca 20px bred menyrad med en bild för varje länk och en bild för varje mouseover, + en bakgrund som gör att listen ska synas hela vägen ner. Man får sitta och pilla jäääättelänge för att få till det och jag har insett att det inte ens ser rätt ut på alla datorer, så det var ju inte mödan värt egentligen... :/



Ha en fortsatt bra dag! :D

2010-02-19 @ 09:29:02
URL: http://fivecolours.blogg.se/
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

hade jag lagt alla sådana tillfällen på minnet hade jag blivit galen.

2010-03-11 @ 09:10:22

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0