nus eht

Igår kom jag hem till min instängda lägenhet med alldeles för dålig luft, gick raka vägen fram till stereon och startade upp den. Jag tog mig även friheten att hyra en thriller vid namn "The Box" som jag inte kan rekommendera till en enda människa på denna jord. Totalt värdelös film! Cameron Diaz såg inte ens bra ut! (fast, brukar hon göra det?). Nåväl, någon gång ibland får man räkna med ett bakslag i filmhyrandet. Egentligen borde jag ha anat att The Box skulle suga eftersom den dels stog längst ner på hyllan och för att jag även har haft turen att bara hyra bra filmer i flera månader nu...

Idag när jag körde bil så hörde jag en sak på P3 nyheter som gjorde mig förbannad. En 16 åring kille slog ihjäl en 16 årig tjej och för det fick han tre års sluten ungdomsvård och 210 000:- i skadestånd. Det är ju bara helt ofattbart! Alla som begår ett mord har något fel i huvudet. Vad får man ut av psykiatrisk undersökning eller sluten vård som vi andra inte redan vet? Jag menar, det krävs ju knappast något snille för att räkna ut att en mördare är psyksjuk? Sätt dom i en mörk och illaluktande källare tills dom i förtvivlan har rivit av sig håret, sen kan man låta dom sitta inne lite till! Att få tre års ungdomsvård och ett skadestånd på 210 000 spänn är bara patetiskt och kränkande. Varför inte införa dödsstraff i Sverige istället? Inte nog med att det är billigare för staten och skattebetalarna, vi slipper att utge oss för att vara ett idiotiskt folk också...

/Rob

Kommentarer
Postat av: Janine

Håller med!

Domen kom som ett skämt, ett kränkande sådant.

Sluten ungdomsvård i tre år... lika kort som en gymnasieutbildning. Skrattretande! Känns väl inte riktigt som det är ett proportionerligt straff...

Livstidsstraff utan tidigare utsläpp för mord önskas... Jag ser också gärna att våldtäktsmän blir kastrerade utan bedövning. Sedan ska bilder på dem synas överallt i deras hemkommun.

2010-08-06 @ 00:20:34
URL: http://antoniajanine.blogg.se/

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0