Gee! Look, ma! IT'S A DEATHTRAP!



Det är sånt här som får mig att gå upp ur sängen på morgonen! En härligt subtilt insydd skylt på en preem mack i Karlshamn. Det galna budskapet florerar i svensk övertydlighet, vad är det med svenskar och skyltar egentligen? I vilka andra länder skulle man märka ut en gasfälla? Jag är säker på att alla svenska jägare sätter upp en neon-orange skylt som säger "björnfälla" när det vankas jakt på schemat. Jag älskar hur plåtslagaren har försökt att gömma "fällan" så att dess utpekade offer ska undgå att se den. Hade det inte varit för den skylten hade man ju aldrig lagt märke till det gigantiska hålet i väggen!

 

Lyckan sprudlar varje gång jag ser denna bilden och samtidigt så förklarar den så mycket. Hade det inte varit för denna upptäckt så hade jag aldrig begripit varför det alltid ligger lik utanför preem eller varför deras köttsoppa är så god. Säga vad man vill men jag har svårt att tro att det blir mycket bättre än såhär. Helt fantastiskt!

 

/Rob

 

PS: Intressant när två koncerner sätter varningsskyltar på sina fastigheter, både McDonalds och Preem! Är det anledningen till att judar väljer Statoil?


Kommentarer

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0