-Mr. Ventura! ... -Yes Satan?

Jag minns ett radioprogram som gick på P3 i somras som hette "Spik I Foten". Med andra ord ringde folk in och berättade hur hemska deras sommarjobb var. Därefter ställde programledarna frågor som skulle ge ett perspektiv över vilken av de tävlande som verkligen hade värst sommarjobb. En av frågorna var bland annat: "Skulle du hellre dricka en kopp kiss varje morgon istället för att gå till jobbet?". Hade jag fått den frågan denna veckan hade jag utan en uns tvekan svarat JA!. Mitt jobb är bra, det är fritt och det är mentalt rensande. Kanske funderar du nu varför jag skulle dricka kiss istället för att gå till min arbetsplats som jag i själva verken gillar? Svaret på den frågan är: Min medarbetare. I vanliga fall brukar det vara min vän Robert som står vid min sida och snackar om allt och inget. Vi har alltid trevlig. Men denna veckan är Robert på semester och då har jag varit tvungen gå sida vid sida med en socialt handikappad vrål-idiot (en lätt underdrift).

För att illustrera lite varför jag verkligen inte klarar av denna mannen (mannen?) så kommer jag skriva en lista på småsaker han gör för att driva mig till vansinne... I trafiken har han kört mot både rött och stop plus att han hela tiden kör på de vita strecken i väggrenen. Det i sin tur framkallar en hel kaskad av ryckningar, dessutom glömmer han att bilen har 5 växlar och kör i 4an. En annan störning som brukar uppstå när han sitter bakom ratten är att han alltid ska börja rycka med händerna och spela trummor på sina ben, självklart är det till den totalt sjuk, CP-dåliga Markus "bög" Krunegård (som förresten är så dålig att han borde få familje juvelerna uppsparkade i halsen).

Visst, vi kör kanske inte så mycket bil på jobbet, men det är inte i bilen all skit händer. När vi jobbar så går "idioten" ALLTID igenom mina rutor som jag har putsat för att se om jag har gjort någon miss. Om jag inte har gjort någon miss så tar han trasan och torkar ändå. Han litar inte på mig helt enkelt. Skulle det vara så att jag har gjort något som han anser är fel så håller han sina föredrag som går under tema texten "alltså, det här funkar inte" och självklart är han ju själv fullkomlig och gör ju aldrig misstag.

Jag vill inte påstå att jag är världens bästa fönsterputsare eftersom jag bara har jobbat med det i drygt 4 månader. Men jag är tillräckligt duktig för att fatta att han är ologisk i sitt sätt att arbeta. Till exempel: Tänk dig att det är fredag eftermiddag och klockan är halv 4, det är dags att köra hem för dagen. Du och din arbetskamrat har precis putsat klart de sista fönsterna och nästa steg är att packa in era verktyg i bilen. Men då! Då slår idioten till igen... "Du Robin, vi är inte färdiga ännu jag lämnade några fönster längre bort". VARFÖR I (infoga egen svordom) LÄMNAR MAN FÖNSTER SÅDÄR?! Med honom är det tyvärr väldigt vanligt förekommande att det finns en dussin överhoppade fönster kvar på en fredagseftermiddag.

När han inte hoppar över fönsterna lurar han mig att ta dom. Han tar ALLTID de lätta fönsterna och över till mig blir det dom svåra. ALLTID! Jag får alla fönster där man får sträcka sig, gå in i täta buskar, sitta på knä, klättra på möbler, stå i gassande solsken, gå ute i ösregn och liknande scenario. Allt medan han står och glassar vid sina rutor och verkligen putsar skitsakta... Var lugna det tar inte slut där! Gissa vad ett jobb som innehåller klättrande på stege betyder? Jo det betyder att Robin Hansen får stå och hålla i stegen, enbart för att den fega fikusen inte "Vill ta några risker". Risker... pff! nästan gång är jag den sista risk du upplever innan jag sparkar undan stegen för dig...

Ska jag fortsätta? I can go on all night...

Jag hoppas samtliga förstår varför jag skulle välja koppen med kiss? Tar jag kisset slipper jag dra blodkuld över min själ... Snälla Robert, kom hem nu! Jag saknar dig...

/Rob, In The Killer Mood

Kommentarer
Postat av: morbror

finns bara ett sätt !

tala om för skithögen att han är ett as,han tror nog inte att du genomskådar att han är en bluff...säg till honom att du inte tolererar att bli behandlad som ett litet barn...!kom igen! aahrgh det känns bättre sen...!

2009-09-05 @ 11:39:07
Postat av: UNokänd

Tycker du skriver riktigt bra faktiskt. Men tycker dock inte de är lämpligt att du skriver satan i din överrubrik..

Eller att du har kondom reklam på din sida ,

annars är denna blogg bra.

keep it up. / medbroder

2009-09-06 @ 00:13:06
Postat av: LillFlokén

Stackars Robin. Smäll till honom :)

2009-09-06 @ 05:33:45
Postat av: Rob

Sv: UNokänd, Rubriken är en replik hämtad från en film. Du behöver inte läsa det om du tar illa vid dig. Vad gäller reklamen på sidan så kan jag inte påverka den ett skit. Skriv gärna ditt namn nästa gång så kanske jag kan ta dig seriöst...



The Tripod Made Me Do It

/Rob

2009-09-06 @ 14:39:55
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

2009-09-06 @ 15:03:17
Postat av: Vicarious

Du är rOBSCENE, du klarar det

2009-09-07 @ 02:06:14
Postat av: David

Tvinga honom dricka en kopp kiss så får han förstå hur illa det är att jobba med honom?

2009-09-07 @ 16:40:13
Postat av: Moster

Lider med dig... Vilken idiot.. Inte nog med att du kräkt av dig hur kasst det är på jobbet, givetvis måste något spån klanka ner på det du skriver och dessutom påpeka en kondomreklam.. eeeh?

2009-09-12 @ 23:56:59
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

Haha. jag bara älskar ditt argumenterande För och Emot saker. I detta fall För snubbens idioti. Han gör sig själv en otjänst, "stackarn".

2009-10-11 @ 16:11:59

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0