Party Pooper Deluxe

Efter att ha ägnat hela kvällen åt att lista ut hur motivet på den kommande tavlan skulle bli är den mentala överhettningen ett faktum. Men även om så vore fallet så kan jag inte undvika att tänka på den diskussionen jag och Goran hade tidigare under kvällen. Vi snackade om fester, party, partaj, håll igång... Kalla det var du vill.

Är det bara jag som är ofantligt trött på alla "fester" som verkar ockupera precis varje helg? Visst, Fest i all ära, jag förstår att folk vill ha kul och träffa sina vänner, men nu börjar det hela faktiskt gå till överdrift. För att undvika missförstånd så vill jag påpeka att jag tycker det är kul att träffa mina vänner och gå på fest, så länge det är under rimliga förhållanden.

Låt mig förklara varför den en gång brinnande partyräven i mig har tagit sitt liv. Läs följande punkter:
1). När det är fest så ska man ofta ta sig dit och bor man lite avsides som jag är det inte gratis att transportera sig.
2). Är det fest så måste man ju alltid vara peppad, annars tror folk man är full eller deprimerad.
3). Nu för tiden är det ALLTID samma folk på festerna och det spelar ingen roll i vilken del utav landet festen är. Jag kan inte minnas när jag såg ett nytt ansikte sist...
4). Det spelas ALLTID skitmusik, samma musik.
5). Det är fest alldeles för ofta och att sätta ett tema på festen är ett tappert men döfött försök att få tillbaka gnistan.
6). Oavsett vilken inställning man än har så hinner man aldrig snacka med alla man önskar ändå.

Jag är övertygad om att jag inte är den ända som känner såhär. Kanske är det dags för några års uppehåll? eller i alla fall några månader? Jag är säker på att det skulle göra susen och blåsa nytt liv i alla likgiltiga deltagare. Umgås i små grupper hemma hos någon i din vänskapskrets och glöm allt "festande" för en sekund. Jag hoppas samtliga förstår mig om jag väljer att hoppa nästa tillställning. Jag behöver egentligen inte förklara mig, ibland orkar man bara inte. Man kan inte vara överallt, även om vissa har svårt att inse det... Lika avtändande och tråkigt som det är att äta riskakor med senap på varje dag under ett års tid, så enformigt och färglöst har festandet blivit... Fact

PS: Det är ingen fest utan alkohol... Bara barnkalas eller AA-möte
/Rob

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

jag är för snäll tror jag. "festprisse".

2009-10-11 @ 16:28:37
Postat av: janina

håller med dig i de mesta ....nästan allt..tillomed...



men glömm aldrig festerna i tyringe som inte va illa ;)

2009-10-11 @ 23:33:17
URL: http://lovedrama.blogg.se/
Postat av: Vicarious

Agree, har sagt detsamma. Same shit - different weekend. Det är möjligen en annan nyans på skiten, men det luktar lika illa

2009-10-12 @ 19:11:24
Postat av: mia

håller verkligen med när det gäller festandet, fest ska vara ngt kul och speciellt som händer sällan, inte ngt som ska ske varje helg, blir uttjatat, samma människor och skittråkigt.

2009-10-16 @ 03:02:27
Postat av: Anonym

vilka bittra människor;) Man måste inte gå på fester om man inte vill!!=)

2009-10-17 @ 00:24:31

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0