TPM - AYWAC



The Parlor Mob - And You Were A Crow

På den medföljande CDn' till det senaste numret av Metal Hammer så fanns det faktiskt flera intressanta band som jag aldrig har hört förr. Det fanns ett par låtar som fångade mitt intresse lite mer än de övriga. En av dom var spår 9's Carnival Of Crows med The Parlor Mob. Jag vet (än så länge) ingenting om The Parlor Mob mer än att dom har skivkontrakt med Roadrunner Records och att det faktiskt är ett väldigt bra band. Jag tankade hem skivan för drygt en timme sedan och insåg redan efter första låten att detta är en skiva som verkligen kommer att hamna högt upp på favoritlistan. TPM skulle jag beskriva på följande vis: Röstmässigt så påminner dom bitvis om Led Zeppelin och deras varma 70-tals sound får en att tänka på ett lite tyngre mixat witchcraft blandat med galoppen och orgeln ifrån Wolfmother. And You Were A Crow är ett ösigt album som efter en första överkritisk lyssning känns väldig nyanserad och färgglatt. Under de dryga 50 minuterna det tar att lyssna igenom skivan så blir det aldrig tråkigt och även om det egentligen är för tidigt att säga, så är det inte omöjligt att The Parlor Mob's "And You Were A Crow" skulle kvala in och hamna i toppen med Wolfmothers debutalbum. Only time will tell... Ett litet plus är att skivans artwork är riktigt snyggt och sätter fart på köplusten.

/ Rob

Kommentarer

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0