11 Hours In Purgatory

Jag kände på mig redan när jag vaknade i morse att detta skulle komma att bli en dryg och seg dag. Jag var tvungen att stiga upp tidigare än vanligt för att mina kollegor skulle hämta upp mig. När jag smygtittade mellan persiennen så möts mina blickar av ett grått och deprimerande pissväder. Det värsta under denna plågsamt tafatta arbetsdagen var varken den ständiga hungern eller det eviga ösregn som störtade ner över oss under de stunder vi tvingades att befinna oss ute. Nej... För det värsta med denna kraftsugande tisdag var att putsa fönsterna på hela 3 DAGIS!! I denna fantastiska "idyllen" OSBY!... KOM IGEN! på en Tisdag?! Efter att ha hört frågorna "Häääj va heter dU?" och "Va gör dU? Få ja hjälpa till?" cirka 75 gånger så är huvudvärken ett faktum och så småningom ser man varenda liten unge som ett hot. Jag vill heller inte påstå att Auschwitz belysningen som ger känslan av ett "väntrum till intensiven" gör allt bättre.

Visst, huvudvärk kan jag leva med. Men när det är dags att ta fönsterna ifrån utsidan, vad tror ni händer med insidan på fönsterna då? Jo dom bli smockfulla av små skitungar som knackar och slickar på rutan bara för att få min uppmärksamhet. Allt som är mellan oss är en 3 mm glasruta. När jag som mannen på utsidan ser individer som tror att dom måste knacka för att jag ska upptäcka att dom står där, tittar jag dömande på dom och inser att jag har och göra med skapelser som inte har kommit så långt i utvecklingen. Jag inser också att alla substanser som dom kladdar ner dom nytvättade rutorna med får mitt jobb att bli väldigt otacksamt. Likna det med att måla ett hus med vattenbaserad färg i ösregn...

Trotts all misär så var det faktiskt roligt att höra frågorna David fick. "Vad stor du är. Är du lika lång som Zlatan?" och "Vad står det på dina kallingar?". Något som dock har varit väldigt lärorikt är att höra 3 stycken 4 åringar ha en diskussion om min kollega Davids häng. Hur vet man vad häng är när man är 4 år?! om man bortser från alla idiot frågor så kunde det dyka upp en och annan sjukt intelligent fråga eller diskussion barnen emellan. Skumt...

Jag tycker inte illa om barn. Kunde inte en vuxen sagt till dom att låta bli fönsterna? Jag är glad att denna dagen äntligen är slut. Imorgon bär det av till Söderköping för att tillbringa de närmaste två dagarna på en golv-vårds kurs. Så imorgon måste jag kliva upp vid 4. Undrar om något kan gå rätt när dagen börjar så tidigt?

Stay in Tune
/ Rob

Kommentarer
Postat av: Vicarious

Hahahah, ack min vän. Säg att du är Jesus nästa gång och att du kan få dem att bli vin om de inte håller käften nästa gång.

2009-05-05 @ 23:39:47
Postat av: Vicarious

Hahahah, ack min vän. Säg att du är Jesus nästa gång och att du kan få dem att bli vin om de inte håller käften nästa gång.

2009-05-05 @ 23:40:34
Postat av: LillFlokén

Härligt att höra att jag inte var den enda som hade en jobbig tisdag! ;)

2009-05-06 @ 19:13:16
Postat av: Marielle

Hahaha vilken härlig dag du måste ha haft. Själv hade man sovmorgon till kl ett. Hoppas du får en bättre dag imorgon.

2009-05-06 @ 19:31:30
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

HAHAHAHA!

2009-05-17 @ 22:07:24

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0