21 Gram ...



21 Gram - Soundtrack (Gustavo Santaolalla)

Ännu ett försenat Skivtips och jag beklagar. Denna veckan hamnar spotlighten på soundtracket till filmen 21 Gram och jag tänker för en gångas skull vara kortfattad. Filmen var rätt bra, men Musiken var bättre och i detta fallet återspeglar musiken mer känslor än själva filmen. Av somliga kan musiken uppfattas väldigt deppig men jag njuter verkligen av den bild av kall förtvivlan som albumet målar upp. När jag tidigare ikväll beskrev för Carl-Filip vad jag tänker på när jag hör skivan så gick den under beskrivningen "En tidig morgon med regn och kyla, det är kallt och du är ensam". Jag har haft skivan som testpilot i insomningsprovet där jag testar hur väl en skiva lämpar sig att somna till. Det funkade utmärkt...

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

måste prövas.

2009-06-02 @ 15:34:34

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0