Save your sympathies, I never wanted this

Jag är så trött på alla sympatifiskare som gör allt för att man ska tycka synd om dom. Som om man inte hade nog med sina egna problem? Missförstå mig inte nu, jag skulle göra precis allt för mina vänner, men det kan även gå till överdrift. Speciellt när deras sorger och bekymmer blir ett alldagligt jippo till allmänhetens beskådan som pågår dag ut och dag in.

Visst, man kan lägga ut en bild på bdb med en tillhörande djup ihopknåpad text, men när detta händer fler gånger på en månad än vad du äger fingrar att räkna på, så vore det fel att vänta sig något medlidande. Även om det finns "vänner" som nappar på dina aldrig upphörande rop på hjälp så är dom i själva verket  trötta på skiten. Om dina vänner inte ser något resultat på det dom gör för dig så tröttnar dom och irriterar sig istället. Och blir det på det viset är det bara du som kan hjälpa dig själv. Gör något åt ditt liv iställer för att sitta hemma i din källare och tyck synd om dig själv! Det är mitt vänskapliga råd till er som aldrig tycks komma upp ur er egna pöl med skit... Jag tror dina vänner älskar dig utan att du behöver fråga om dom gör det. För indirekt är alla bilder med djupa texter en förfrågan och test för att se vilka du har på din sida. Går det till överdrift kan även dina närmsta livskamrater tröttnar och sluta att ta dig på allvar. Hur skulle du känna då?

Jag undrar även hur vissa människor orkar vara så deppiga hela tiden? Det kanske inte är något man kan välja, men man kan välja att göra någonting åt det? Självklart har jag också varit väldigt deppig flertalet gånger, men jag kom till slut till en punkt där jag tröttnade. Jag ställde frågan till mig själv "Vad håller jag på med?". Plötsligt inser man hur patetisk man är. Men så är det kanske inte för alla?

Sammanfattningsvis: Gör inte dina problem och deppressioner till något för allmänheten att spy på. Prata med dina nära vänner om det istället för att vifta runt med det som om det vore något du vunnit på lotto. Ryck upp dig och kom ut i ljuset!

/ Rob

Kommentarer
Postat av: Vicarious

Den nakna sanningen som alla ser men ingen vågar nämna. Det leder aldrig till något positivt utan bara drar en längre och längre ner, är det då verkligen lönt att lägga så mycket tid på att må dåligt? Nej, res dig upp, ta dig i kragen, slå bort tanken med drastiska handlingar! Älskar läsa din blogg min bror

2009-03-24 @ 21:15:04
Postat av: Vic

stay positive bro

2009-03-24 @ 21:50:26

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0