OSI - Blood



OSI - Blood

Det är 3 år sedan när albumet "Free" var på tapeten som jag kom i kontakt med OSI första gången. Men det var inte albumet Free som gav mig något vidare intryck. Utan mitt intresse för supergruppen OSI kom när jag tog mig tiden att lyssna på deras första skiva (Office of Strategic Influence). Deras nybakta färsking till album (Blood) påminner mycket om deras första släpp. Det är som vanligt mycket elektroniska ljud och hela skivan besitter en väldigt dyster karaktär som för övrigt präglar hela OSI's sound. Office Of Strategic Influence var nyskapande när den kom år 2003 och även om Blood nästan känns som en kopia av just det albumet så får man ändå känslan av att det är ett nytt koncept. Kluriga texter som på ett stiligt sätt har blandats med mörk mystik fungerar utmärkt på de sena sommarnätterna. De avslutande orden i veckans skivtips får bli några passande ord från låten Blood. Jag citerar: "(the heart) it beats for blood"

/rOB

Kommentarer

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0