Bad Blood



Peter Dolving Band - Bad Blood

Först måste jag redogöra en sak. Peter Dolving Band går numera under namnet BringTheWarHome och är aktuella med ett nytt album (Rejoice!). Men nu är det inte PDB's tredje skiva Rejoice vi ska lägga krafterna på utan deras andra storverk "Bad Blood". Som somliga kanske vet så är Herr Dolving även sångare i det framgångsrika thrash-metal bandet The Haunted. Självklart är detta fakta som skulle kunna skrämma bort den större delen utav den ny intresserades intresse, men ikke! PDB' (läs BTWH) är nog så långt ifrån The Haunted man kan komma utan att hamna i kategorin bögmusik. Bad Blood är magisk och svängigt i en gammaldags och experimentell anda som, iaf inte jag, kan refera till något annat band på marknaden. Även om jag inte i någon större utsträckning beblandar mig med denna sortens musik så vågar jag påstå att detta är väldigt speciellt till skillnad från allt annat. Även texterna på detta ovanligt grymma album håller måttet i gammal hederlig Dolving standard, alltså skitbra... Det märks att Peter Dolving Band (BringTheWarHome) spelar från hjärtat och gör det med en passion som skulle kunna förklara fred på jorden. Likt Kung Mida så har PDB kraften att förvanda alla toner till guld... Succén är given. Jag är mållös!

/Rob

Kommentarer
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

skikke!

2009-08-03 @ 14:30:17

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0