You Lose Your Car Keys But Never Forget How to Drive

Just nu sitter jag på verandan med datorn i knät och funderar på vad jag ska skriva för fyndigt. Jag behövde inte fundera länge förren jag kommer på vad som skulle kunna bli ett bra ämne. Se situationen på följande sätt: Du har en kompis, tjej eller kille, som du är mer än bekant med, alltså en vän. Ni har kul när ni träffas och visar alltid den goda sidan främst. Ni håller kontakten i vardagen och planerar olika aktiviteter att göra tillsammans. En relativt alldaglig och normalt förekommande relation med andra ord, inga konstigheter.

Plötsligt en dag får du höra på omvägar att ett rykte som inbegriper något du personligen har gjort (eller i själva verket inte gjort) sprider sig som en löpeld i din vänskapskrets. Du får efter mycket ansträngning reda på att det är din gode vän som har spridit ryktet. Det kanske har gjort dig lite irriterad och upprörd, men förlåtande som du är lägger du inte så stor vikt på det falska anklagandet och förlåter din vän. Obegripligt men nödvändigt...

Allt eftersom tiden går så dyker det upp mer rykten och du märker att din "vän" även är inblandad dessa gångerna. Även om det kanske inte bara gäller större grejer utan även mindre så är det väldigt nedslående. Även om din vän bara har hjälpt till att sprida ryktet och inte startat det.

Nu till min poäng... Vad får dessa så kallade "vännerna" att göra något så idiotiskt? Är det brist på uppmärksamhet eller är det bara ren och skär idioti som driver dom? Jag, Robin Hansen, har alltid varit noga med att kolla fakta innan jag berättar för mina vänner om något ryktes-liknande som jag hört. För hade jag av någon anledning startat eller hjälp till att sprida ett rykte som gjort att någon tog illa vid sig så hade jag mycket väl förstått om denna person i fråga hade valt att sluta umgås med mig. För det är precis så jag hade gjort! Hos mig får man bara en chans, ibland men ytters sällan får man två. Jag har under hela min uppväxt fått höra att "vänner inte växer på träd". Kanske har alla baktalare med kluvna tungor fått en dålig uppfostran? Eller så kanske syretillförseln till hjärnan inte är tillräcklig? I så fall tipsar jag om att uppsöka ett sjukhus...

Så stäng igen din glappande käft och svälj din svarta tunga! vi klarar oss perfekt utan dig din baktalare, för vi bygger inte förtroende på skitsnack och totalt nonsens. Vi värdesätter ärlighet och lojalitet och uppfyller du inte dessa rimliga kriterierna så kan du krypa tillbaka till rått hålet du kom ifrån och gråta blod. Jag bryr mig inte ett dugg, din parasit... Det är inte mitt rykte du förstör, utan ditt eget!

/Rob, VIVA LA TRIPOD!

Kommentarer
Postat av: Vicarious

Viva la Tripod

2009-07-14 @ 23:06:56
Postat av: LillFlokén

några väl valda ord (:

2009-07-16 @ 15:30:23
Postat av: Carl-Filip, prince of Sweden

kvävda vid födsel av navelsträngen och kort därpå tappade på betonggolvet.

vlt

2009-08-03 @ 23:40:15

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0