Dead End Corner

Vi är slavar i en utseendefixerad värld. Du ska vara smal, snygg, ha stora bröst och vara allmänt felfri. Visst är det bra om man kan stämma in på en sådan profil. Men jag är säker på att det inte bara är jag som tycker allt har gått till överdrift? För när grabbarna väl har stora bröst så får dom skit för det?! Haha, nej skämt åsido... Detta tåget är på väg att spåra ur. När man är rädd för att visa sig för folk utan att sminka sig (gäller främst tjejer) eller får ångest för att man är rädd att man inte kommer passar in, då är det något fel. Media och TV skapar ramarna för vad som ska vara den perfekta kroppen och personligheten. Det blir en förvriden bild att ha som mall. Inte för att dra alla över samma kant men jag tror att det endast är vi som våga ifrågasätta denna hjärntvättsmaskin som har kraften att gå emot strömmen. Vi kan skapa oss det vi själva vill ha och inspirera andra att våga vara sig själva! Nu påstår jag inte på något vis att man ska vara en lönn-fet, igenväxt grek-hippie som kommer dö i 30 års ålder utan allt har en gräns för vad som är för mycket. Man ska må bra med sig själv och livet ska inte vara en börda. Det ska finnas balans!

Ta kläder och mode till exempel? Varför ska något tala om för dig vad du kan ha på dig? Finns det någon som bestämmer vad som är normal klädsel eller inte? Jag menar, varför ska man kämpa för att vara någon annan än sig själv?... Min mamma har sagt till mig vid flertalet tillfällen: "Robin, ska du se ut så!?" Jag vet att jag inte har någon vidare stil eller smak. Men vad är det för fel på att blanda lite hej vilt om man nu trivs med det? (notera då att jag inte såg fullständigt borttappad ut i min utstyrsel). Inget illa om min mamma nu, hon är den bästa mamman, men ibland undrar man ju hur hon tänker. Undra vad hon skulle säga om jag skulle följa sommarens mode? Jag noterade det idag när jag var i Kristianstad. I sommar ska man tydligen se ut som en tennisspelande bög om man ska vara moderiktig... haha, jag kan inte göra annat än att skratta åt det. Jag skulle nog hellre gå naken utan att ens överväga att ta på mig skiten. Om folk nu ser mig som en lodis eller en hippie så är jag stolt över att vara det. Och om du tror att jag saknar fördomar så har du fel! För det har jag många, men jag håller dom för mig själv!

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här. Jag är bara irriterad över hur alla vädrar sitt hat och frammanar press hos de svaga ibland oss. Det är värt att lyftas fram i alla fall.

/ Rob - Still Going The Wrong Way, And It Feels Good!

Kommentarer
Postat av: Vicarious

Så är det, lade mina ögon på en modeinriktad så kallad man i Lund igår. Jag fnissade till och han stirrade surt på mig i mina röda urvaskade jeans och bandtröja. Vad gjorde det mig? Inget, köpte en 7-eleven brownie och fes honom i huvudet. The wrong way is the way

2009-04-15 @ 23:59:50
Postat av: Anonym

Så sant som det är sagt!

2009-04-20 @ 19:25:55

Confess Here:

Alias:
Remember Me?

Phone nr: (If You're A Hot Babe)

Blog:

Accusations:

Trackback
RSS 2.0